Tuesday, October 20, 2009

apabila 'LEMBU' disebut 'LUMI'

jauh beza tak Lembu ngn LUMI...bila aku dengar kelakar habis. ..tapi inilah kenyataannya bila Sofea menyebut LEMBU...dan yg kelakar lagi apabila DOG disebut DODOG..

Sebenarnya Sofea dh mula belajar utk bercakap..kadag2 apa yg aku marah kat dia, dia akn cuba ikut balik apa yg aku sebut...perkataan yg selalu dia sebut "ABAH TAK DAK'..maklum la anak abah..mengigau tgh malam pun panggil abah..menangis pun panggil abah...

Sofea dh pandai ngadu sakit...wpun lukanya dh berparut, tapi bg Sofea selagi dia nmpk parut tu dia akan ckp sakit..bila aku tnya mana kaki yg sakit dia akan mula mengadu sakit dan tunjuk kaki yg berparut tu..

lagi satu perkataan favourite Sofea "NAK NENEN"..maksudnya nak susu..sekarang ni aku masih breastfeed Sofea..so bila dia sebut "NAK NENEN ' tu maksudnya nak susu badan la..penah sekali aku bwk dia g raya kat umah kawan husband aku..tgh ramai2 org tu dia sebut "NAK NENEN, NAK NENEN"..pastu dia g baring kat tgh ruang tamu diorg..malu la aku..

macam ni la perangai Sofea klu nak susu....pastu sekarang dia dh pandai pilih nak susu sebelah mana..amboi pandai demand.,.mcm mana aku bleh tau? bila aku bg sebelah kanan contohnya, n dia buat perangai sambil ckp "AMAU AMAU" maksudnya xmau, so aku kena tukar sebelah lain la..baru dia nak...haiii anak dara ni...

No comments:

Post a Comment